tirsdag den 18. september 2012

"Indenrigs" på besøg


I butik, oplever man rigtige mange sjov, spøjse mennesker og ting.

Lige som jeg var kommet tilbage fra barsel, kommer en mand ind, og vil høre om noget specielt. Han arbejder for Douglas entertainment, og om jeg kender satireprogrammet "Indenrigs"med Andreas Bo..

 

De vil lave en optagelse hos mig i bamseland, og spurgte om jeg var klar til at være med i det. Da jeg ikke skulle gøre noget specielt, tænkte jeg, hvorfor ikke!

Det blev bare overhovedet ikke som jeg havde regnet med, det var spændende, sjovt og helt sikkert en anderledes oplevelse, hvor jeg slet ikke var i baggrunden. Men fik nogle gode grin, med et sødt film-hold.

Da Indenrigs kører nu, tænkte jeg, jeg ville dele "my point of view".


"Kl.8.10 bankede filmholdet på og ville ind og sætte op med lys lyd og div.

HELDIGVIS har jeg vores fine partyrum hvor alt deres habengut og div statister blev placeret.
De ville først filme kl 9. så jeg havde en masse mennesker i butikken der tullede rundt, og de var alle virkelig begejstret for butikken og hele konceptet.

De havde givet mig et manuskript (fint skal det være) og jeg skulle jo bare gøre hvad jeg plejer, være ekspedient i butikken, så følte mig rimelig sikker i min sag.

Meeeeen, så kom Andreas Bo i fuld udklædning og grimt gebis, og var ”klar til kamp”, en forfærdelig god efterligning af Ole Thestrup.
Han starter, mine sætninger var ”jamen den koster 130” og ”det kan jeg desværre ikke” og jeg vidste lige præcis hvornår i hans prablen jeg skulle sige mine ting.
SOM OM han følger noget nær noget der ligner det vi havde aftalt. Og når han improvisere, og siger, ”hvilken bamse skal jeg vælge”, kan jeg jo ikke fyre min ”jamen den koster 130” af. Så jeg måtte finde mit MEGET SKJULTE skuespiller talent frem.

Det skal så lige siges at efter første optagelse, henvender ”instruktøren” sig til mig og siger, ”SKIDE GODT arbejde, Miriam.  Andreas, du skal liiiige tænke på det og det”.

 JEP, jeg er tydeligvis en bedre skuespiller en Andreas.. WUP WUP!!

Pernille, min medarbejder,  kommer på arbejder, og bliver hurtigt en del af det hele, alt i mens hun sørger for de andre gæster. Når vores „normale“ gæster skulle til, satte filmholdet sig på rad og række og ventede til det blev deres tur igen.

Det er helt tydeligt at Andreas Bo, på ingen måde har planer om at følge manuskriptet, og hans egentlige mål ,er at hyle mig HELT ud af den, det lykkes!

Sætninger som
”det super flot, men måske du kunne smile lidt mindre”
 og Andreas der siger
”jeg sviner dig lige lidt mere til, så du kan se lidt forbavset ud” fløj om sig.. "
Alt i alt, SJOVT!

 


Billeder kommer, når "mit" afsnit er vidst. =)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar